dijous, 22 de març del 2007

Nevera o no nevera, aquesta és la qüestió...

La blogosfera angloparlant baixa una mica regirada a conseqüència d'un controvertit article de la revista digital Salon. La tesi és que cada cop més fem servir la nevera per productes que no necessiten el fred per res, i que sovint la indústria alimentària etiqueta els menjars amb el "conservi's en fred" només per evitar-se possibles problemes legals.
L'article ha generat moltes cartes de reaccions dels lectors, perquè en alguns moments s'arriba a dir que la maionesa de pot no necessita refrigeració. Algunes persones argumenten que posen vinagres i llaunes de tonyina a la nevera perquè simplement els prefereixen quan són freds. Reconec que el primer cop que vaig estar a casa del nòvio de la meva germana, que és anglès, em va sobtar que guardés la mostassa oberta al rebost. Però sovint oblidem que fins fa quatre dies no n'hi havia, de neveres, i els ous, la mantega i les mermelades no es mantenien particularment arrecerats de la calor. I recordo encara que els primers cops que vivint sola em vaig menjar un iogur que havia caducat estava convençuda que contrauria el beri-beri, la mixomatosi o vés a saber què...
Què en penseu? Què és el més estrany que teniu a la nevera? En fem un gra massa, del culte al fred?