dimecres, 28 de març del 2007

Per un plat de llenties (I)

Senyores i senyors, benvolgut públic, autoritats, amics tots: N'estic fins als nassos del temps!


Per què em vaig gastar la nòmina en vestidets d'estiu, presumptament rebaixats, que esperava que m'estimularien a menjar sa ara que arribava la primavera? Qui em va manar omplir la nevera d'herbotes amanidaires en tots els tons de verd de l'espectre, quan a l'exterior fa un temps petener i malcarat que exigeix a crits estofats i guisos contundents? I, allunyant-me de la gastronomia, per què la possibilitat de precipitació és directament proporcional a la imperiositat de posar la rentadora?

Bé, no serveix de res queixar-se del temps. Com diuen els italians, piove, porco governo!, o sigui que capitulo davant dels meus instints i me'n vaig a preparar les llenties de la meva amiga Eva, de les que ja en vaig parlar de passada temps ençà. No he provat mai a cuinar-les jo mateixa, així que si tot va bé, d'aquí a una estona actualitzaré el blog amb els resultats (i si va malament, assistireu en directe a la meva humiliació pública).

De moment, per si algú em vol fer la competència a temps real, us enganxo tal qual la recepta que avui m'ha enviat l'Eva per mail. Una darrera cosa abans de començar: la seva mida de paquet de llenties era una mica imprecisa. Hem acabat deduïnt que més o menys se n'han de tirar uns 90 grams per cap. Jo no tinc xoriç ni butifarra, però vaig a veure si uns daus de cansalada i un os de pernil que hi ha a la nevera encara no caminen i em serveixen de substituts...

Recetita "lentejuelas de la Eva"

Ingredientes para unas 4 personas

-Una cebolla mediana
-Una cabeza de ajos
-Una hoja de laurel
-Un tomate maduro grandecito
-Dos zanahorias medianas
-Dos patatas medianas
-Medio paquete de lentejas
-Una cucharada rasa sopera de Sal
-Una cucharada de aceite de oliva

Opcional y cañero...

-Un trocito de chorizo
-Un trocito de morcilla
-Un trocito de panceta

Si queda muy caldoso se puede añadir un puñadito
de arroz prara que se espese más.

Elaboración:

En una olla grande llenar de agua hasta los botones... (toooma medida...)
Sin que llegue a hervir echamos todos los ingredientes:
La cucharada de sal, la de aceite, la cebolla (pelada y partida por la mitad), los ajos(haciéndole un fino corte alrededor), la hoja de laurel, el tomate partido por la mitad, las zanahorias cortadas a trocitos de unos dos centímetros. Esperamos a que hierva y entonces echamos las lentejas.
Normalmente el tiempo de coccioón de las lentejas lo marca en el paquete (1 hora 45 minutos aproximadamente).
Ir removiendo de vez en cuando.
Cuando las lentejas estén casi hechas echamos las patatas cortadas a dados.
Y cuando las patatas ya estén cociditas.... a comer!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

ànim dona que segur que et queden la mar de bones, llàstima que no es puguin tastar!
Bé d'aquí una estona torno a veure la bona pinta que tenen aquestes llenties!