dimecres, 30 de juliol del 2008

Vine a berenar amb mi

Diumenge va venir a berenar la família, i hi cabíem! Per facilitar el servei -perquè, matitzem-ho, hi cabíem sense haver de fer cua al replà de l'escala, però érem una colla i tampoc no és que casa meva tingui el menjador de Buckingham Palace- vaig muntar el berenar tipus bufet. Així:

La safata de canapès (encara me'n va sobrar algun) era de la Mont-Rodon, una pastisseria de tota la vida de les del barri. La resta, que podeu veure parcialment a la foto, la vaig preparar jo, i estava guiada pel raonament de "menjar+pa=montadito". Cranc, enciam i panses amb pa suec, salmó i mostassa d'ànet, i sobre tot, els rotllets d'albergínia més resultons de l'univers...

Rotllets d'albergínia

La recepta és de Chocolate&Zucchini, i fa molt bon us de les bosses d'albergínies a la brasa congelades que vénen en establiments com La Sirena. Una combinació de sabors ben intrigant i juguetona, que per desgràcia va quedar fora de la foto (eren al microones mentre disparava).

Ingredients

Dues bosses d'albergínies a la brasa congelades
1 pot d'olivada
2 terrines de formatge fresc per a untar, tipus Philadelphia o Kiri o rotlle de cabra.
1 grapat de pinyons (mig paquet, si fa no fa)

Descongeleu les albergínies. Torreu els pinyons en una paella, sense gens d'oli. Desfeu el formatge amb una forquilla i barregeu-lo amb els pinyons. Unteu les albergínies per un costat amb la barreja i, després, amb una mica d'olivada. Tanqueu els embolcalls amb un escuradents (difícil, si com jo els heu omplert massa). És important que els serviu tebions, freds no valen res i en canvi, amb una mica de temperatura -sense arribar a cremar- són deliciosos. Jo ho vaig fer posant-los a baixa potència del microones durant un minut, però millor encara si els escalfeu al forn.

De postres, a més d'una altra safata de pastissets, també vaig lluir la meva gelatera, a la que poc a poc li vaig prenent bé la mida. He fet sorbets de nectarina i de cireres, i gelat de xocolata (deliciós, i consti a mi justament no m'agrada gaire el gelat de xocolata). Totes les receptes de gelat que he provat són del llibre The perfect scoop, del blocaire David Lebovitz, un tom increïblement recomanable i ple d'idees suculentes i senzilles que no empren ingredients estranys ni difícils de trobar (darrer número de Descobrir Cuina, el meu dit et senyala!). Per a diumenge l'escollit va ser el sorbet de mango, que té una recepta tirada de fer i que treu la vessant més aromàtica d'aquesta gustosa fruita. Nota al marge: No sé si es per una qüestió de transport o què, però tinc la sensació que els millors mangos que arriben aquí són els procedents de països africans. O potser és que tinc tan bon record dels que vaig menjar a Senegal que vull creure-ho així.

Sorbet de mango

Ingredients

Dos o tres mangos (en necessiteu un kilo, pinyols inclosos)
130 grams de sucre
2 cullerades de cafè de suc de llima
1 cullerada de rom fosc
160 ml d'aigua
1 polsim de sal

Renteu-vos bé les mans, aviat veureu per què. Talleu els mangos i poseu-ne la polpa al got del minipímer. Espatxurreu els pinyols sobre el got per a que treguin tota la "chicha". Llepeu-vos els dits. Torneu-vos a rentar les mans. Ajunteu-hi la resta d'ingredients i tritureu-ho. Tasteu-ho i afegiu-hi més llima o més rom, si voleu. Poseu-ho a la nevera a refredar ben bé, i quan ja estigui fred, passeu-lo per la màquina de gelats seguint les instruccions del fabricant. Si no en teniu, aboqueu el puré en una safata de glaçons i aneu-lo treient del fred i remenant-lo de tant en tant fins que qualli. Poseu-lo en una carmanyola, filmeu-lo (per a que no agafi olors del frigorífic) i deixeu-lo reposar unes hores. Treieu-lo cinc minuts abans de servir per a que estigui més moldejable.

I això va ser tot. Vam riure i brindar pel nou pis. El meu nebot gran i la meva mare es van dedicar a treure'm punts "por estrategia" i com diuen els anglesos, a good time was had by all.

2 comentaris:

Ester ha dit...

Els berenars tipus bufet m'encanten, encara que porten molta feina, m'apunto les albergínies i també el sorbet
Felicitats
Ester

Anònim ha dit...

té molt bona pinta, encara que es veu un poc borrós...

t'escric des d'Ecoveritas, la cadena de supermercats ecològics de Barcelona. ens estem posant en contacte amb persones que veiem que estan interessades en els aliments de qualitat, com tu, per a convidar-los a apuntar-se al nostre butlletí, que preparem cada 15 dies sobre novetats en el sector del menjar ecològic.

si t'interessa, pots apuntar-te en la nostra web.

salutacions