dimarts, 26 de juny del 2007

Delícies d'estiu

Ha estat una tarda molt i molt cansada: Uns amics, el Ricard i el Fiber, m'han obligat a anar d'orxateries per "inaugurar" l'estiu. Hem començat per la Valenciana (a tocar de Plaça Universitat), on ha caigut el primer mig litre de la temporada. Però aleshores un dels amics s'ha encaparrat en que anéssim a can Miquel (ronda de Sant Antoni 102, a tocar de la fleca Mistral) per tastar els granisats. I creieu-me que potser són els més bons de la ciutat. El de llimona, amb gust de llimona de debó i el maduixa i síndria, simplement impressionant.
I això que ni tan sols he començat amb els gelats... Perquè he descobert un mètode per fabricar-ne sense necessitat de comprar una màquina. Les geladeres que venen als comerços tenen un cup força voluminós que s'ha de refredar al congelador, i que un cop refredat gira, convertint la crema base en batut gelat. Doncs bé, aquest mètode rudimentari i a l'abast de tothom consisteix simplement en agafar dues bosses de plàstic segellables, una molt més gran que l'altra. En la petita hi posem la crema base, segons qualsevol recepta de les que corren per internet, i la segellem ben segellada. La posem dins de l'altra, acompanyada per força gel i sal grossa, i també la segellem. La teoria afirma que si la sacsegem durant cinc minuts, aconseguirem una impecable racció de gelat. Aquí hi ha un parell d'idees de gent que ho ha provat ja.
Jo encara no he tingut temps de testar l'invent, però ja se m'ha acudit una millora: substituïr la bossa gran per la meva centrifugadora d'amanides i la petita per un túper o una terrina (que de tota manera, semblen força més manejables que les bosses de congelador). Com això funcioni, adéu per sempre als gelats comprats! Ja m'ho explicareu, si us animeu.

2 comentaris:

Martunis ha dit...

impressionant!no saps les ganes que tinc de provar-ho!l'invent del gelat i els granitzats de maduixa i síndria!jo també sóc de barcelona i fa poc que tinc un blog de cuina!seguiré passejant-me pel teu,m'ha agradat!

Orio43 ha dit...

M'has fet recordar les meves tardes de diumenge, d'ara fa uns 60 anys, en tinc 67, quan al carrer prenent la fresca i veient pujar la gent des de la platja cap a buscar el tramvia o l'autobús els avis feien gelats amb un aperell en que dins un diposit amb gel i anava l'altre amb la crema i unes paletes que es feien girar amb una manivela feien el gelat.
El que funciona bé, mai no es perd.

Toni S. de Badalona