dijous, 24 de maig del 2007

Castigada sense pasta

Un pèrfid virus intestinal ha deixat la meva gana a un nivell comparable al de la capacitat interpretativa d'Arturo Fernández. Estic tancada a casa, en un idil·li amb l'ampolla (d'aigua de Vichy) i l'arròs bullit, després de caure com una mosca igual que molts altres companys de la feina. Així que el plat promès, aquell de l'ou dur i la llimona, per aquests verals ni hi és ni se'l espera. Malgrat això, jo us el poso, i només queda esperar a que els microbis deixin de creure que la meva panxa és Marina d'Or per poder-me'l tornar cruspir. Vaig treure la recepta d'una revista de la qual el temps n'ha esborrat el nom, i recordo que originalment portava també tomàquets cherry i que les proporcions eren una mica diferents, amb menys salsa. A mi m'agrada més així i com que el bloc és meu i mano jo, doncs aquesta és la versió amb la que us haureu de conformar!

Tallarines amb ou i llimona (per a quatre persones)

Ingredients

350 gr de tallarines, si pot ser semifresques i/o d'ou

2 llaunes de tonyina en oli d'oliva, petites

2 ous

El suc d'una llimona

2 branques de farigola fresca o una culleradeta de farigola seca

4 cullerades d'oli d'oliva (podeu reservar el de les llaunes)

Sal

Preparar els dos ous durs (per als despistats o novells: posar-los a coure sencer en fred amb un raig de vinagre i sal i contar deu minuts des de que bullin). Refredar-los amb aigua freda, pelar-los i reservar les clares, potser per a un sandwich amb una mica de maionesa i uns berros demà al matí? Escòrrer la tonyina, reservant la quantitat d'oli esmentada. Triturar els rovells, l'oli, el suc de llimona, la sal i la farigola. Esmicolar la tonyina. Coure la pasta al dente, escorrer-la, i reservar-ne un cullerot del suc de la cocció, per rebaixar la barreja d'ou. Abocar la salsa d'ou sobre la pasta i barrejar-la amb la tonyina. Decorar amb un branquilló de farigola.

1 comentari:

Carme Rosanas ha dit...

Hola, a que els faig demà per dinar! Ja t'explicaré com m'han sortit de bons!

Espero que et milloris!

Carme