dissabte, 27 de gener del 2007

Dinar amb iogur

Ahir us comentava que vaig prepar una sopa de porro i poma al curri. Però no la he tastada fins avui (excepte la mica que vaig provar mentre la cuinava), perquè ahir a la nit em quedava coliflor bullida a la nevera i la volia rematar. Així que avui, seguint les indicacions de la recepta a Allrecipes, l'he decorada amb una culleradeta de iogur i me l'he cruspida per dinar. Tot i que les meves impressions sobre el plat segueixen sent favorables, crec que no el faria si esperés convidats, perquè té un aire innegable a compota de poma. Jo crec que no és més que això, un aire, però em puc imaginar perfectament el típic hoste torra**** dient que li recorda a unes postres.

De segon he fet pollastre al forn amb crosta de iogur i cacahuet. Tirat de fer, saborós, amb un punt tailandès, i les restes són igual de bones fredes. La recepta és aquesta:

Ingredients (per a dues persones)

Dues meitats de pit de pollastre, filetejades (uns 400 g)
1 iogur (en el meu cas 3/4, el que en mancava era el que he fet servir per a la sopa), preferiblement desnatat.
1 i 1/2 o 2 cullerades de tahina o mantega de cacahuet (com que sóc una cagadubtes, jo ho faig mig i mig)
1/2 culleradeta de pebre vermell picant.

Escalfar el forn a 190º. Folrar una safata de forn amb paper de plata (així ens estalviarem haver de netejar-la). Ajuntem tots els ingredients menys el pollastre en un bol i els remenem bé. Salpebrem els troços de pollastre i els remullem en la marinada de iogur fins que quedin ben coberts. Els posem en una sola capa a la safata. Al forn uns 35', fins que quedin lleugerament torradets, i sanseacabó lo que se daba.

Originalment, aquesta recepta me la van passar per fer amb petxugues senceres de pollastre, sense filetejar. Però després de provar-la uns quants cops, m'agrada més la versió més prima. En primer lloc, és més fàcil controlar-ne la cocció. La marinada no queda tan seca. I la mida és més raonable, sobre tot si un té pensat servir-les dins d'una pita o sobre un amanit. Si es vol arriçar el rínxol sempre es pot cacahuet picat per sobre abans de ficar-lo al forn, però personalment penso que més val quedar-se curt amb aquest ingredient, perquè si no el gust predomina massa. La foto, per variar, no fa justícia a res...

Per cert, de postre NO he menjat iogur.