dimecres, 25 d’abril del 2007

Tallarines amb espinacs ràpides... i un concurs!

Bé, passada la introspecció de l'altre dia (causada, sens dubte, per un desafortunat còctel de cansament, sentimentalisme i gin tònics), avui em trobo havent-ho de fer tot de pressa. He de deixar la casa neta -me'n vaig uns dies i deixo el pis a una amiga-, anar al curs, plegar la roba estesa, preparar la maleta, i escriure aquí.
Així que m'acabo de menjar un plat de pasta que és recurrent en la meva dieta quan vaig malament de temps. Sembla mentida que en cinc minuts de rellotge (més els pocs segons que triga a bullir l'aigua) un pugui menjar una cosa tan bona, amb ingredients que generalment tinc per casa, i podent-ne calcular les proporcions a ull. És possible que us l'hagués esmentat abans, però com crec que no l'havia postejat, aquí la teniu. Jo no sé què era la meva vida abans de conéixer aquesta recepta, fresqueta però consistent, un veritable salvavides quan es va de bòlit. Extreta de "Healthy cooking for two (or just you)" de Frances Price.

Ingredients (per persona)

100 gr de tallarines, millor si són d'espinacs.
4 gots d'espinacs de bossa (si fa no fa, mitja bossa escassa)
1/3 de got de formatge feta esmicolat (una mica menys d'un terç del paquet típic)
Suc de llimona al gust
1 cullerada d'oli
Anet
1/2 ceba tendra, picadeta

Poseu l'aigua a bullir i tireu-hi la pasta quan bulli. Mentre, barregeu la resta d'ingredients menys els espinacs en un bol (si voleu, hi podeu tirar una mica de pebre). Quan a la pasta li quedi un minut per estar cuita, tireu els espinacs a l'olla i enfonseu-los amb una espàtula. Acabat el temps de cocció, coleu-ho i afegiu-hi la barreja de feta. Es triga més a escriure aquesta recepta que a preparar-la!

I el concurs: Com que demà me'n vaig, i no vull deixar fora els lectors del blog de les meves vacances, prometo sortejar un regalet (enfatitzo "-et")/souvenir gastronòmic entre els que encerteu a quina ciutat viatjo:

Pistes: Monòleg interior. Mengen col. Verd.

Si us plau, recordeu deixar un mail o alguna manera de contactar-vos al comentari (o registreu-vos com a usuari). Agrairia a la família i els amics propers que us abstinguessiu de participar, que aquest blog no és Marbella, ni jo la seva alcaldesa. Enviaré el premi per correu a qui guanyi, o si es d'aprop, li dono en mà...

Teniu de temps fins al meu proper post, que sincerament no sé quan serà. De tota manera, abans de fer-lo postejaré un comentari propi aquí mateix avisant-vos i donant per tancat el concurs. Animeu-vos a fer comentaris o m'obligareu a menjar-me el que compri!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

mmmm ... has marxat a Irlanda uns dies?
Sigui on sigui que hagis marxat, espero que gaudeixis molt!

Anònim ha dit...

"mengen col" em recorda a alemanya i en alemany verd es grün, i una ciutat alemanya que acabi en grün... ay! no vaig bé, no vaig bé... no sé a on pares...

Enorabona pel blog!

gemma ha dit...

Mmmmmmmmm... ni idea... Bèlgica?!?

Mar Calpena ha dit...

EL CONCURS QUEDA TANCAT!!!!